Press ESC to close

Asics Tiger Nimbus 21: nieuwe patta’s!

Na iets meer dan 900 KM op de Nimbus 19 (inclusief een halve triathlon) werd het tijd op zoek te gaan naar een extra paar schoenen. De Roadhawks heb ik te klein gekocht en hebben gewoon te weinig demping voor mijn postuur (lees behoorlijk aantal kilo’s).  Voor een paar kilometer op de loopband zijn ze prima dus die gaan mee als ik in de winter op reis ben.

Een beetje online oriënteren en je wilt minimaal een schoen met carbon erin met exact juiste drop en de snelste kleuren.

Dus op een regenachtige middag naar Runx in Haarlem om je eens lekker een paar schoenen te laten aanmeten die naast mooi zijn je ook nog eens sneller gaan maken. Want dat doen schoenen hè? In nog geen half uur stond ik beteuterd buiten met de nieuwe versie van mijn oude schoenen. De Nike’s verkochten ze daar niet (slijten ook veel te snel) en de andere schoenen – Mizuno, Brooks en de Nimbus 20 – zaten gewoon niet fijn.

100 meter zigzaggend door chagrijnig winkelpubliek in de regen voor de winkel is niet echt een goeie test. Een dag later dan toch wat zenuwachtig de eerste korte run gedaan en ik loop een volle minuut sneller per km dan voorheen! Just kidding… De Nimbus 21 voelen volledig anders dan de 19. Ze zijn veel steviger en ‘responsive’ ( een veel gebruikt shoe review woord). Je voelt veel meer van de weg. De zool bestaat ondermeer uit GEL cushioning, Flytefoam Propel, Flytefoam Lyte, SPeVA 45. Zegt me niks maar het klinkt wel cool. Het is de eerste keer dat deze schuimen samen worden gebruikt in een Nimbus versie. De schoenen hebben lekker veel ruimte voorin zonder dat mijn hiel slipt.

Thuis ook nog even aan de linkervoet de 19 en rechts de 21 tegelijk aangedaan. Het verschil is bizar! De 19 voelt alsof je in de modder wegzakt. Of dit komt door de ouderdom van de schoen en de hoeveelheid kilometers weet ik niet. Het idee om de 19 erbij te houden en voor de afwisseling te gebruiken lijkt opeens een slecht idee.

asics nimbus 19

 

 

 

De oude trouwe Nimbusjes

 

Comments (3)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *